مطالب آموزشی

  1   2   بعدی >>
 
۱ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶:۲۰ ق.ظمشاهده ادامه مطلب

گفتگوی اصغر فرهادی درمورد فیلم فروشنده

اصغر فرهادی در گفتگویی در دانشگاه UCLA  آمریکا به مسائل مختلف فیلم فروشنده میپردازد و در بخش دیگری به سوالات حاضرین پاسخ میدهد. این گفتگو بسیار جنبه آموزشی دارد و دیدن آن را توصیه میکنیم . دانلود نسخه 720p حجم: 250MB   ...

۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ۰۱:۲۷:۰۳ ق.ظمشاهده ادامه مطلب

آموزش داستان نويسی - (صوتی)

در این دوره آموزشی که بصورت اختصاصی توسط « آموزشگاه مجازی کلاس هنر » به صورت صوتی تولید شده با مباحث مفید و مهمی از داستان نویسی آشنا خواهید شد که در درک هرچه بهتر داستان نویسی راه گشای شما خواهد بود. این پست به مرور بروزرسانی خواهد شد و قسمت های جدید به آن افزوده میشود.   مدرس دوره: محمد مرادپور تهیه کننده: سیدسعید علیرحمی     قسمت اول   قسمت دوم   قسمت سوم   قسمت چهارم   قسمت پنجم   قسمت ششم   قسمت هفتم   قسمت هشتم   قسمت نهم   ...

۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۰۴:۲۳:۰۸ ق.ظمشاهده ادامه مطلب

نقش موسیقی در فیلمنامه و فیلمنامه نویسی

نقش موسیقی در فیلمنامه و فیلمنامه نویسی   در این مطلب سعی نداریم که مراحل نوشتن یک فیلمنامه را شرح دهیم چرا که از بحث ما خارج است و خود موضوعی بسیط و مستقل را تشکیل می دهد. مقوله ی موسیقی در سینما را اغلب به عنوان موسیقی هایی دیده ایم که در فیلم ها به کار گرفته شده اند و با عنوان “موسیقی متن” (Soundtrack) می شناسیم و کمتر این موضوع را در نوشتن یک فیلمنامه مورد توجه قرار داده ایم. یک نویسنده علاوه بر توجه و دقتی که بر اصول نوشتاری و روایتی فیلمنامه اش دارد، می تواند از موسیقی نیز در این راه بهره برد. چرا که تأثیر موسیقی در نگارش و پیش بردن آن، و حتی الهام گرفتن از موسیقی در هنگام فیلمنامه نویسی، بسیار بیشتر آن چیزی است که در نگاه اول به ذهن می رسد. یکی از ابزارهای رهایی از بن‌بست در فرآیند فیلمنامه‌نویسی، می‌تواند موسیقی باشد. ما در هنگام فیلمنامه نویسی، تعمداً خودمان را درگیر احساسات و موقعیت‌های عاطفی و روحی خاصی می‌کنیم که ممکن است اساساً ربطی به زندگی روزمره ما نداشته باشند. یعنی به موضوعاتی توجه می‌کنیم و آن‌ ...

۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۰۴:۱۴:۲۴ ق.ظمشاهده ادامه مطلب

نگاهی به مناسبات سینما و ادبیات

نگاهی به مناسبات سینما و ادبیات   مناسبات سینما و ادبیات یكی از موضوعات جذاب و پركشش برای منتقدان و نویسندگان بوده است. كتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری در این زمینه نگاشته شده‌اند، كه اهمیت این مبحث را نشان می‌دهند. می توان این طور بیان نمود که سینما و ادبیات دو قالب و شکل بیان هستند با قواعد متفاوت. با وجود این که بسیاری تفاوت های موجود میان این دو حوزه را حل ناشدنی می دانند، اما این نکته غیر قابل انکار است که نزدیکی فراوانی میان این دو وجود دارد و برخی ادبیات را ثروتی گرانبها برای سینما می دانند که شخصیت ها و ایده ها و افسانه ها و عشق و … را ارائه می دهد و با تمام این عناصر ، نقش سینما ایجاد و فراهم آوردن تصاویری جذاب برای بینندگان است و به این ترتیب آن چه که به صورت انتزاعی در ادبیات آورده شده، به صورت عینی و تصاویر در فیلم نشان داده می شود و در واقع «اثر واقعی» ایجاد می شود. این را نیز بیفزاییم که تبدیل یک رمان به اثری بصری و قابل نمایش کار آسانی نیست و متن می بایست دستخوش اصلاحاتی شود، پیش از آنکه در قالب فیلم قرار گیرد. ...

۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۰۴:۱۰:۴۱ ق.ظمشاهده ادامه مطلب

نگاهی به برخی تعاملات سینما و تئاتر

نگاهی به برخی تعاملات سینما و تئاتر از نقطه نظر تاریخی اگر بخواهیم به قدمت این دو هنر بپردازیم، بی شک، تئاتر هنري بسيار قديمي تر است و از زمان قرون وسطا وجود داشته است، ولي سينما در حقيقت سال ها بعد پديد آمد و در ابتداي کار به علت هجوم سيل عظيمي از مردم به سوي اين هنر که برايشان جذاب بود باعث گشت کار تئاتر کسادگردد و مخالفاني براي سينما قدبرافراشتند و آن را ضدخلاق و ترويج دهنده فساد دانستند و در حقيقت نوعي جنگ ميان نهاد قديمي و جديد پديد آمد و بالاخره سينما پيروز شد با وجود سنگ اندازی هاي زياد و ماندگار شد. مقوله سينما و تئاتر هر دو از جهاتي در هنر جايگاهي دارند و از جهاتي هم در مقوله لذت بردن انسان و به گونه اي سرگرم کردن وي مي توان به این دو توجه داشت، ولي لذتي که انسان از اين دو مي برد بسيار با هم تفاوت دارند لذت تئاتر يک لذت والاتر و اصيل تر و حتي مي توان گفت اختلافي تر از لذت فيلم ديدن در سينما مي باشد. ظاهراً وجدانمان بيدار مي شود در حقيقت انگار سينما نوعي کاهش ناگزير ولتاژ و اتصال کوتاه‌ مرموز زيبايي شناختي ما را از تنش خاکي که بخش عمده تئاتر است محروم مي سا ...

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۰۶:۲۳:۲۸ ب.ظمشاهده ادامه مطلب

تاریخچه تکامل جلوه‌های ویژه بصری در هالیوود

    16دقیقه دوبله فارسی دانلود نسخه 1080p حجم: 150MB     دانلود نسخه 720p حجم: 100MB   ...

۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸:۰۶ ق.ظمشاهده ادامه مطلب

چگونه می­‌توان یک کارگردان موفق شد؟

  حتماً شما هم با دیدن تصاویر کارگردان­های افسانه‌­ای سینما به این فکر کرده­‌اید که چه رازی در کارشان نهفته است که موجب ماندگاریشان شده است. این سوالی نیست که بتوان پاسخ ساده­‌ای برای آن یافت. شاید حتا برخی از خود این کارگردان­‌ها در مواجهه با این سوال، پاسخ واضحی برای آن نداشته باشند. احتمالاً این مساله از آن جا ناشی می­‌شود که عوامل متعددی بر موفقیت یک کارگردان موثر هستند و هر تلاشی را در راستای یافتن پاسخی صریح برای این سوال منجر به پاسخی ناکامل و کوته‌­بینانه خواهد شد. شاید بتوان این سوال را چنین مطرح کرد: آیا می­‌توان به چند راهکار اساسی اشاره کرد که برای بدل شدن به یک کارگردان موفق راهگشا باشد؟   فیلم ببینید. به سینما بروید و از تجربه فیلم دیدن لذت ببرید. بخندید، گریه کنید و فریاد بزنید. بگذارید عواطفتان بر شما چیره شوند. این کار به تدریج و به شکلی سطحی، دستور زبان فیلمسازی و اجزاء پایه‌­ای آن را به شما نشان خواهد داد. با گذر زمان، تکنیک&zw ...

۴ آبان ۱۳۹۶ ۰۲:۴۶:۱۱ ب.ظمشاهده ادامه مطلب

سر صحنه فیلم‌برداری چه کارهایی را «نباید» انجام دهیم؟

صحنه فیلم‌برداری دنیای تقریباً عجیبی دارد و قوانین مخصوص به خود. موارد و نکات زیادی هست که تیم فیلم‌برداری بسته به فعالیت خود در پروژه باید آن را رعایت کنند؛ نکاتی که خیلی از آن‌ها بر حسب تجربه به دست می‌آیند و معمولاً هم کسی آن را مستقیم به شما نمی‌گوید. اما روز فیلم‌برداری و سر صحنه، چه کارهایی را «نباید» انجام بدهیم؟ چند مورد زیر راهنماهای خوبی هستند.   ۱- به عنوان کارگردان، نگذارید بازیگر خودش را در مانیتور ببیند! به بازیگرهای فیلم‌تان اجازه می‌دهید تا در مانیتور بازی خود را ببینند؟ اشتباه می‌کنید. بازیگران به محض اینکه خودشان را در مانیتور ببینند دلشان می‌خواهد که برداشت مجدد بگیرید تا بتوانند سرشان را بیشتر تکان دهند، چینی که به پیشانی خود در برداشت قبلی داده‌اند را حذف کنند،شکل دیگری بایستند و دستشان را بهتر به اینور و آنور ببرند! شما به عنوان کارگردان، واقعیت و باورپذیری می‌خواهید و بازیگر، زیبایی خود روبروی دوربین را! برای نیفتادن به دام این مساله، وقتی برداشت ...

۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۲:۲۸ ق.ظمشاهده ادامه مطلب

چگونه قاب هایی ببندیم که توان داستان گویی داشته باشند؟

  تفاوت میان نماهای باز (واید) و بسته (کلوزآپ) در چیست؟ پاسخ در این است که هر یک داستان متفاوتی را می­‌گویند. در فیلمسازی، قاب همه چیز است. مجموعه­‌ای­ست که همه­ ی اجزاء اطلاعات تصویری را به مخاطب میدهد و این بدان معنا‌ست که شما باید به عنوان یک داستان­‌گو، نه تنها درباره­‌ی زیبایی­‌شناسی، بلکه درباره­‌ی پیام­‌هایی نیز که تصاویرتان انتقال می­‌دهند، دغدغه داشته باشید. برای داشتن درک بهتر از این مساله، شاید بهتر باشد که با مفاهیم پایه­‌ای قاب­‌بندی آغاز کنیم و در این جا توضیحاتی درباره­­‌ی تفاوت­‌های میان نماهای باز، متوسط (مدیوم) و بسته و همچنین تاثیری که هر یک از آن­ها بر بیننده دارند، ارائه دهیم. در فیلمسازی، چند نوع نمای پایه وجود دارند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین طور که مشغول مطالعه­‌ی فهرستی هستید که در ادامه می­‌آید، این مفهوم را، که از مهم­‌ترین مفاهیم در قاب‌بندی­ است ...

۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۰۸:۳۲:۴۰ ب.ظمشاهده ادامه مطلب

سینمای نوآر

سینمای نوآر فیلم نواَر یک اصطلاح سینمایی است که اصولاً برای توصیف درام های جنایی سبک پردازی شده و بدبینانه هالیوودی، استفاده می شود. فیلم نوآرها اغلب با فیلمبرداری سیاه و سفید و نورپردازی های پُر سایه روشن شناخته می شوند. ریشه های سبک بصری نوآر به سینمای اکسپرسیونیسم آلمان می رسد. فیلم نوآر (معادل فرانسوی فیلم سیاه) نخستین بار در ۱۹۴۶ توسط نینو فرانک به فیلم های آمریکایی اطلاق شد.   دانلود نسخه 1080p حجم: 173MB   دانلود نسخه 720p حجم: 85MB   دانلود نسخه 360p حجم: 40MB   ...

  1   2   بعدی >>
مقایسه اقلام
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید